teisipäev, 20. september 2022

hariduse väärtus

Kuhu kulutada riigi raha, elik maksumaksjatelt saadud eurod?

Olen jätkuvalt seisukohal, et Eesti sugusel väikerahval pole just palju võimalusi. Naftat meil pole. Muid põletatavaid aineid küll leiab, ent vähevõitu. Päikest napib, tuulegagi on seis niru. Hüdroenergiast võime vaid unistada. Ainus mis meil on, on meie omad inimesed.

Nüüd on küsimus, kas saadame meie omad inimesed orjadeks riikidesse, kust nad võiksid palga kõrvalt koju perele toetust saata.. või.. või hoopiski, teeks oma riigi rahvast targa rahva, kelle tarkuse eest makstakse maailmas vaat et pealegi?

Ehk siis, minu silmis ainus võimalus Eesti riikluse ja rahvusluse säilimiseks on meie järeltulijate haridus. See peab olema maailmatasemel, parim parimatest.

Meie seast peavad kerkima parimad asjatundjad, olgu selleks IT, majandus, teenindus, tehnika, teadus või muu nimetamata haru. Saagu argumendiks maineka töökoha saavutamisel asjaolu, et kandidaat on pärit Eestist, omandanud Eesti hariduse. See võtab aega, nõuab tööd, ent on võimalik.

Ühtlasi eeldab see meie haridussüsteemi väärtushinnangute ümberseadmist. Mõned asjad mida enne hinnati, on aegunud, teised jällegi ootavad väärtustamist.

Ehk on see minu isiklik kaeblemine, ent siiski, avalik küsimus Eesti hariduse ministeeriumile: kuidas on võimalik, et ma sain eesti keele eksamil 3 (kolm) punkti? Oli kolm küsimust ja üks kirjand. Kirjandi kirjutasin omal teemal, nii nagu juhendis oli lubatud. Kõik kirjapandu panin kirja kirjatähtedega, eristades suuri ja väikeseid tähti. Tekst oli minu poolt tihke, ent tähenduslik. Ja ainult 3 (kolm) punkti?

Et ma alustasin viimast lauset 'ja' sõnaga? Eirasin reegleid? Üllaülla, ma üllatan teid veel mõnegi asjaga.

 

Lugupidamisega kodanik
Elvar Ojar

ps. kui valitsejad ei haba hariduse kvaliteedi väärtust, kui eestlased ise ei haba selle väärtust (mis meid sünnitanud), siis jäägu minu blogi luigelauluks eestlusele üleüldse